Å den arbetsveckan gick snabbt!

Så här skulle det vara jämt, jobba 2 dagar, vara ledig 5, inte dumt alls! Jag har varit ensam på jobbet de 2 dagar jag arbetat, vilket innebär att jag ensam fått ta hand om våra "dåliga betalare". Började morgonen 07.45 med en storgråtande kvinna som var skyldig 5 ooo kr hos tandläkaren. Alltså, ni skulle bara veta vilka ursäkter folk har när de inte betalat! "Hunden åt upp räkningen" " Våra grannar stjäl mina inkassokrav" " Jag blandar ut djurfodret med tidningspapper, oj, räkningen måste ha följt med av misstag" Jag förstår inte att folk inte bara kan säga " Jag har inte råd" istället för att veckla in sej i en massa lögner. Innerst inne vet jag att folk skäms, nu får det faktiskt vara nog tycker jag. Hur länge ska man tillåta att folk störtas i fördärvet via Sms-lån och andra oseriösa låneinstitut? Vi kommer att konsumera ihjäl oss!  Sagt efter en rekordhysterisk julhandel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0