Gamla tider.

Vi började prata gamla tider tidigare idag. Jag växte upp i Oxelösund, flyttade dit 1963. Jag minns Vivo på Trädgårdsgatan dit mamma skickade mej med en liten plånbok och en lapp med vad jag skulle handla. För det mesta köpte jag mjölk, den var trekantig på den tiden. Hemma vid 5:an igen ropade jag på mamma som släpte ner ett snöre så jag kunde knyta fast den lilla korg jag haft med mej till affären. Korgen hissades upp till 4:e våningen och jag kunde fortsätta att leka. Jag minns Rune Lindberg som hade en godisaffär i källaren lite längre bort på gatan. Jag minns de helger som pappa blev utan cigaretter, allt var stängt efter kl 13 på lördagar. Tur för honom att hans jobbarkompis fru jobbade i kiosken på Föreningsgatan. . Jag minns resorna till Syd-Långö, vi åkte på natten, 5 personer i en PV444, pappa rökte konstant med det lilla vädringsfönstret öppet, jag spydde efter Katrineholm, mamma fick åka i baksätet och pappa var sur för att vi blev försenade. Jag minns farmors otäcka saft och den färdgodis vi alltid fick, gröna och gula krokodiler, sega rackare som inte var så sköna att få upp genom näsan när man spytt! Jag minns mer än så men det tar vi en annan gång. God natt Sverige, god natt min olyckliga unge i Göteborg, jag längtar så efter dej. Önskar du var här så jag fick krama dej lite <3 !

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, vem har inte spytt efter Katrineholm. Ha man blir lätt sjuk av att passera denna kaka av tristess och avsky...;-)

2008-12-10 @ 22:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0