"Jag hamrar å spikar, jag bygger en bil"

"jag sågar å sågar å drar med min fil". Helt plötsligt fick jag Anton´s favoritsång i huvudet. Från när han var liten alltså. Anton har en fantastisk moster, brorsan´s tjej. Förskollärare med ett stort tålamod. Vi bodde grannar , mittemot varandra, när Anton var liten. Man kan säga att vi hade delad vårdnad. Han var nästan lika mycket hos dom som hemma hos oss. Ibland ringde han " mamma, gå till fönstret" När jag kom dit stog han i deras fönster och ropade: "Kom över med min pyjamas och mina snuttefiltar" En liten parvel på 3 år, jag blir tårögd när jag tänker på det....Morgonen efter kom dom över med Anton, halvsovandes insvept i ett täcke, vi fick fortsätta att slumra en stund, de åkte till sina jobb.
Det var tider det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0