Lösenord och koder

 På jobbet har vi diverse lösenord för att kunna komma in på våra arbetsstationer. Det är lika kul varje gång man måste byta lösenord! Det måste vi göra var 12:e vecka. Man försöker alltid hitta på något smart. Jag har haft innebandy, för jag tycker ju om innebandy. Jag har haft skitkärring, för jag hade en idiot till chef en gång. ( hon är inte kvar så jag behöver inte vara rädd för repressalier för att jag skriver det här ) Det gäller att hitta på något man kan associera till. Skostorlek, längd, vikt osv. I morse var det kollegans tur att byta. Jag kan säga att det tog en timme innan hon kom in i datorn. Hon fick ringa "Helpdesk" ett antal gånger. Jag ska nog ta för vana att lägga in mina lösenord i min "alltiallo" dvs. min mobil. Ja,ja, inte smart jag vet. Senaste gången min mobil var inne för någon åtgärd, raderades alla mina anteckningar, alla mina "komihåg". Kort sagt all information... När jag hämtade den fick jag tips om nå´n sida där man kunde ladda över allt från mobilen. Nu har jag glömt vilken, får ta vägen förbi Teliabutiken imorgon.  

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ha ha, man kan väl inte lyckas jämt heller

Förresten var det kris i morse ocå, MEN jag lyckades rista loss hjärncellerna till slut. ERROR, typ ;-)

2008-12-12 @ 14:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0