Mat & tvätt.

Usch, nu känns det tungt, känns som om livet bara är äta, sova, jobba, tvätta, snacka om att man är fast i ekorrhjulet! Jag vill ha semester och jag vill ha det NU!!!  Varför inträder den mentala härdsmältan när man är nära semester? Det är likadant när man ska ha sommarsemester. Man faller så oerhört lätt i koma när man ser slutet på arbetsveckan. Till råga på allt är det bara måndag idag, herregud, hur ska jag orka. Jag vet att jag orkar men just nu har jag bara lust att puffa till kudden och lägga mej i soffan. Men istället ska jag laga ytterligare mat som ska med till fjällen. Ok, tänker ni, skit i det då! Men jag är en ordentlig kvinna/mamma/hustru. Det jag gör nu har jag ju igen då! På´t igen!

Kommentarer
Postat av: Monika

Vet hur det kan kännas ibland. Tungt, trist och jävligt grå- grå- grå- grå...

Men vet Du. Den här känslan av att "nu-måste-jag få-ledigt-innan-jag faller-ner och dör" känslan som kommer en vecka innan semestern. Den ska Du vara glad att Du liksom många andra känner. Njut av den och räkna ner...Snart..snart. Fjällen och massa mys!

2008-12-15 @ 17:55:28
URL: http://axblock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0