Midnatt råder, tyst det är i huset, alla sover men här lyser det!

Så har då lugnet lagt sig, alla sover här i min stuga. Inte vanligt om vi varit hemma. Nu är man helt slut efter ett aktivt uteliv i snön. Jag tror att alla är jättenöjda. Igår hade vi ju ett blixt-bröllop, dvs. 2 min borglig vigsel sen är det klart. Varför dra ut på saker och ting? De är i allafall gifta nu, syrran och hennes man. Får jag presentera herr och fru Viitanen:Fast det gick med blixtens fart så fälldes det en och annan tår, varför gråter man alltid på bröllop?

Idag har vi firat julafton med knytis, ätit mängder med mat som nu börjar sin in och ut-resa ur kylskåpet. Varför lagar man alltid så in i helsike mycke mat? Som vanligt stoppar man i sig alldeles för mycket, men va sjutton, det kan bli bistra tider..

Vi har också spelat julklappsspelet, trots att en del var lite skeptiska så hade vi jättekul. Mormor var mest nöjd, hon fick en bok med fräckisar.... Vi förpassade barnen till ett barntillåtet utrymme, sen läste Anton högt och vi fick fortsätta att skratta en lång stund till.
 
I morgon går FM av stapeln. Familjemästerskapet i isgocart. Borsan har redan vunnit, enligt honom själv alltså. Han tror att han kan leva på sina gamla speedwaymeriter. Jag sätter en peng på Ludde, polis, van att köra ifatt diverse bus. Vi fruntimmer får naturligtvis inte vara med. Vi och barnen ordnar PM. Pulkamästerskap....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0