Veg. vs kött!

Mat verkar vara ett ständigt återkommande ämne här. Idag har jag också lagat massa mat som ska med till fjällen. Herregud, det känns som om vi bara ska äta hela veckan! Är i stort sett klar med allt, allt utom skinkan. Den ska jag göra på fredag. Jag bävar lite faktiskt... jag är inte så förtjust i lukten. Med stigande ålder har jag blivit kräsen vad gäller kött. Det känns som om det räcker nu. Idag har jag t ex gjort " köttbullar" åt Linnéa De blev riktigt goda, en pastasås fick det också bli. Hur som helst, när den köttätande delen av familjen så småningom flyttar, ja inte Bertil förstås, honom vill jag gärna ha kvar, då blir det nog mindre och mindre kött på matbordet.
Fast tänk på sommaren, grillen, köttet, vitlöksmöret, potatisknyten, majsen....nej fan, jag ångrar mej.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0