Julen 2008

Trodde jag var ute i god tid.... vi har bestämt oss för att fira jul i Sälen i år. Ja, inte bara vi, det är ungar, en hund, en svärmor, morfar & mormor, barn, barnbarn och ett barnbarnsbarn! Barnbarnen jublar, ett barn är inte sååå intresserad, ett barn tycker att vi bor för långt ifrån "After-ski", ja herregud, det var inte lätt att hitta någonstans att bo!
Efter att ha tillbringat ett antal minuter i telefon, ja, jag var på jobbet, fast jag sorterade in papper under telefonsamtalet så jag har inte så dåligt samvete, dessutom ringde jag från min mobil, fick vi äntligen tag på 4 stugor. I samma område! OCH man får ha hund! Att det inte kostade hutlöst med pengar är ju också bra.
Vi firade julen -04 i Hundfjället, den här gången blir det i Gubbmyren.
Det är faktiskt riktigt skönt att ha vinter en vecka per år. Fast idag har det varit kallt här också, -4,7 grader när jag traskade iväg i morse. Utanför på konstgräset har alla fotbollsklubbar startat sin försäsong, det lyser här till långt efter kl 22. Idag när jag gick hem längs Storgatan hade ungarna plockat fram sina skateboards, de körde för fullt på skolgården utanför Nico.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0