Rårakor och farmor!

Nyss hemkommen från jobbet, en rask promenad på 35 min. Skönt att rensa huvudet från jämmer och elände.
Ska straxt skala lite, 1,5kg, potatis. Jag har i ett svagt ögonblick lovat att göra rårakor. Nu blir man fast vid spisen i 2 timmar. Vad gör jag inte för männen i mitt liv. De älskar rårakor, fast mina är inte i närheten av farmor Karin´s. Vi minns när Anton cyklade hem från skolan och farmor spanade efter honom. Hon stod på gatan och väntade. " kom in du, jag har gjort rårakor, jag hade stor potatis kvar". Lilla farmor, tiden går fort, det blir 6 år i höst sedan hon dog.

Kommentarer
Postat av: Linnea

åh, rårakor! faen så fint!

2008-01-16 @ 21:32:21
URL: http://prinsessaavseptember.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0