Våga vägra jul...kanske...

"Nu är glada julen slut, slut, julegranen kastas ut, ut" Eller ner i källaren för att vara exakt. Tillsammans med kulor. glitter, tomtar och små skapelser som barnen gjorde för 10-15 år sedan.  OCH varje år blir det samma visa! Jag står och håller i diverse stubbar med skägg och luva, den ena fulare än den andra ( förlåt, förlåt ) Jag vill kasta men vips kommer deras pappa och läser lusen av mej. Tomtarna åker ner i kartongen i år igen...
Nu kom jag av mej, skulle ju skiva något om julen men Anton kom just in i rummet, slår på TV:n, sätter sig i soffan och börjar titta på några idioter som med vilja halvt slår ihjäl sig, jag tror de kallas för Jackass.
Hur är vissa människor skapta? Hur kan någon vilja se skiten? Frivilligt!
Anton skriker i högan sky, någon bytte just plats på sina halsmandlar, alltså har han numera sina pungkulor i halsen. Nu byter han kanal också, det är en av Rocky-filmerna. Nej, nu blir det inget mer, inspirationen tog slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0