Dystekniker

Ja, det är vad jag är nu. Dystekniker kommer från min kompis Karin som en kort stund var chef på sitt jobb. Hon är inte det längre, kanske beror det på att hon raderade hela flexen för personalen.. Hur som helst, min mobil har varit inne på service, den stängde av sig hela tiden. Jag har en sån där mobil, Nokia express music. OM jag får på musik, vet jag inte hur jag stänger av... Nästa gång jag byter ska jag ha en sån där som bara går att ringa på. Ikväll har jag fått flera MMS, innan jag lämnade in mobilen kunde jag ta emot men inte nu. Aha, jag kunde titta på dom via telia.se/visamms. I he***e heller. Fel kod. Jag blir hysterisk på koder! Förr kunde man välja, då hade jag samma på alla kort. Nu blir man tilldelad en som är tvärtom, ni vet man har ett visst system för att memorera sifferkombinationer. Ovan nämnda Karin har sitt eget system, vi minns med glädje när hon skulle komma ihåg vårt hyttnummer den senaste Ålandsresan. Mitt i natten lotsar hon oss till hytt 4635. "Här bor vi" För min bror är född -46, fel, han är född -44. Och ni bodde på nr 35, pekar på Eva, fel igen, dom bodde på 33. Nu gick det ju bra, vi kom både isäng (våra egna) och hem. Nu är jag hemma, nu ska jag isäng. Natti!
 Det här var förr mitt hem, det kära huset i Oxelösund. Förra veckan var jag förbi hos familjen som nu bor där. Jösses vad de har lagt ner tid och pengar på huset. Och snyggt blev det! De känns jätteskönt att de trivs. Jag tror att de kommer att få det lika bra där som vi har haft. Nu är det natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0