Fel sport Henke!

Herregud, nu ska Henke Larsson spela innebandy i helgen! Det kan han ju fattar du väl, säger maken, han fixar ju de flesta bollsporter. Kanske det, men det är fel sport i allafall. Han ska spela fotboll. Punkt slut. Varpå vi hamnade i diskussion om Tumba, som enligt maken var landslagsman i fotboll, hockey OCH bandy. Inte i bandy, tror jag. Jo då, sa han. Nu gick han och la sig, i protest tror jag. I morgon ska jag googla om Tumba... 
Anton kom just hem från sen träning, måste ju äta, sås och potatis förstås. Som vanligt klickar det mellan tanke och handling, han drällde på golvet. Det är det värsta hans mamma vet.. Jag till och gnälla förstås, han kontrar, förstås..
sen kommer det : Lill-Hitler! Vilket är smeknamnet de gett mej när jag pekar med hela handen. De är för rara....
Som hämnd hittade jag den här bilden!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0