Gammal, nej tack!

Jag inser ju att jag inte har så mycket att välja på förstås, gammal blir jag vare sig jag vill eller inte. Men fy fan för att bli gammal och hamna inom den sk äldrevården. Idag har jag skrivit på Aftonbladet´s upprop mot äldrevård http://www.aftonbladet.se/nyheter/vagardubligammal/article3856360.ab .
Vi har vårt eget skräckexempel, farfar Torsten hade oturen att behöva bo på ett av våra äldreboenden här i stan.
Jag vill kalla det förvaring, inte ett dugg människovärdigt. Nu lever inte Torsten längre och jag tycker det är skönt att han slipper bo där. När det var som värst fotade jag hans tillvaro, bl a hans rullstol, så här såg den ut.

När han var uppe fick han sitta där. Detta kort förstorades och skickades till den ansvarige inom kommunen samt till Patientnämnden. Vi fick ett luddigt svar att man skulle se över rutiner osv. Nu har jag sett i SN att man fortfarande har problem på den avd. han bodde på. Jag hoppas det kommer att dröja innan jag hamnar där.


Kommentarer
Postat av: Hanna,

Aaa, håller verkligen med..

Sveriges äldrevård är helt sjuk...



Men gud vad jag hoppas att kärringen

brevid ska åka in på "förvaring" snart..

Nej, ush..

Så hemskt får man inte tycka om folk..



Ha det bra!<3

2008-11-29 @ 01:23:58
URL: http://skogaleen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0