Internet blev Intenet igår.

Ingen uppkoppling fanns att tillgå igår, typiskt, jag hade hur mycket som helst att skriva om...
I huset där jag bor har vi det senaste inom data och tele, fiber-nånting. Inte kan man vidarekoppla, de gamla som bor här kan inte ha larm, en del har ingen porttelefon, kort sagt så fungerar det skitdåligt. Men det är high-tec, det senaste gudbevars.. Idag kom det igång, nu jäklar ska här bloggas.
Springer just nu mellan datorn och spisen, jag steker rårakor. Ett tidsödande projekt. För när avfallskvarnen och soptunnan börjar äta försvinner de i rasande fart. Jag menar Anton alltså. Jag står vid spisen i 1,5 timme, han äter på 10 min. Vi har speciella minnen till rårakor. Anton´s farmor, den kära Karin, var en hejare på att steka dom. När Anton började cykla till skolan tog han ofta vägen förbi hos farmor och farfar Torsten. De hade någon telepatisk kontakt de där två. Ofta stog Karin vid staketet och ropade: " Kom in du Anton, Jag hade stor potatis över, så jag tänkte på dej, jag har gjort rårakor." När Karin dog 2002 blev det tomt och ingen kan göra lika goda rårakor som hon. Kolla förresten in hemsidan som Bertil´s bror Sören har gjort http://antonsfamilj.dinstudio.se/  Där kan du läsa om Anton´s familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0