Morfar tickar och går.

Ja, inte han men hans hjärta. Han är nu för tiden utrustad med en pacemaker. Vilken jäkla tur att det finns människor som har viljan och intresset att uppfinna skaer. Pacemakern är dessutom en svensk uppfinning som i år fyller 50 år. Den är alltså lika gammal som jag. Alltså, jag har förbaskat svårt att fatta att jag är 50... Fast, om jag ska vara ärlig, det känns ibland att man inte är 25, man måste upp och pinka på nätterna, det tar en jäkla tid innan man får fart på alla leder och lemmar, jag har inget till övers för ungjä""ar som inte kan hålla åt sig när man möter dom på trottoaren. Det är ett ålderstecken säger mina fikakompisar på jobbet. Och att allt nu är "trevligt", inte som förr, skitkul!

Morfar och mormor, ja inte mina, mina barns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0