Orkideér

Jag har inga "gröna" fingrar, inte tycker jag att det är kul heller. Under de 28 år jag kamperat med Bertil har jag varit ute i trädgården 2 gånger, 1 gång i radhuset och 1 gång i huset. Det är så fördömt tråkigt!!! Jag tycker för all del att det är snyggt och så men jag har ingen lust att stå på huvudet i grönskan. Den gången jag var ute på Lärarvägen skulle vi gräva "om" ett land. Jag satte spaden i jorden och grävde ca i 1 kvm, tittade på  Bertil och sa:  "vill du ha fika?" Sen lämnade jag spaden och gick. Det är inte min grej liksom.  Nu när vi bor i lägenhet behöver jag bara bry mej om krukväxterna, som för övrigt består av orkideér och garderobsblommor. Det är skitsamma om man glömmer att vattna, det går säkert flera veckor mellan gångerna. Jag har i allafall tur med mina orkideér, just nu blommar 6 st av 8. Och idag var mamma och pappa här med en till! Tack så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0