Skor

Läste just på Monica´s blogg http://axblock.blogg.se om dotterns skor. Hemska tanke, tänk om Hanna och Anton skulle flytta ihop... Ja, inte för att det skulle vara hemskt utan för alla dessa skor... I måndags kom han hem från träningen med ytterligare ett par. Lycklig som ett barn på julafton ställde han nu det 6:e Converse-paret  på skohyllan. Han hade fått dom av den finske italienaren, jag ska ta ett snack med honom vad det lider. Hur som helst så snavar man nu över alla dessa skor som måste stå framme. Och i badrummet har vi ju som sagt en filial till Intersport...
Idag mår jag skapligt, planerar för återgång till arbetet imorgon. Jag riktigt längtar till inkassokrav, kronofogden och löneutmätningar! Nej vars, inte längtar jag efter det precis men jag längtar efter jobbet. Läste just på nätet att man nu varslar 1000 pers. på Sandvik. Jag är så glad att jag har ett jobb, fast mitt jobb är lika säkert som de som jobbar på begravningsbyrå, det tar liksom aldrig slut. Har en lyckats betala sina skulder kommer raskt någon annan. Vi lever i ett konsumtionssamhälle, på ont faktiskt inte på gott. Det kan väl inte vara nödvändigt att leva på existensminimum för att man inte kan leva utan Socks for you, Body by Patricia och andra spektakulära företag som vräker ut sina erbjudanden i media? Nu blev det otillåten reklam men skit samma. Jag har satt upp "ingen reklam tack" och vägrar kategoriskt att gå på några erbjudanden. Inte fan blir jag smalare och snyggare för att jag klämmer in mej i ett raffset från ovan nämnda företag? Nej, här är det " Body by ett något försoffat men behagligt leverne" som gäller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0