Dra på trissor!

Här har det varit lugnt, trodde jag! Jag har inte presenterat ett endas ord sedan frukosten i fredags. Har liksom inte funnits tid till det. Loggade in utan förhoppning om besökare överhuvudtaget, snopen blev jag!  49 besökare idag minsann! Men nu är jag ifatt! I fatt mej själv alltså. Tog ledigt från jobbet igår, gick en riktigt lång promenad i vårsolen. Jag har ju tillbringat helgen inomhus, SM på hemmaplan var riktigt roligt. Men slitsamt. Att vara lagledare för 20 killar mellan 16-18 kräver sin man eller kvinna. För egen del kan jag likna det med att ha en hel hög ungar. Någon är hungrig, någon har inga strumpor, en frågar om plåster, en annan när vi ska äta. Kort sagt rör det sig om "mamma-saker" Det känns som att hålla 10 bollar i luften samtidigt. Sportsligt gick det väl så där kan jag tycka. Det har känts riktigt bra hela vägen fram till träningsturneringen i Oxelösund. Där fick vi stryk båda matcherna, killarna var minst sagt bleka. Första matchen i SM fick vi möta Stockholm, som vann hela tillställningen. Stryk med 9-1, ingen hade förväntat sig något annat. Nästa match på programmet var Gästrikland, vi vann med 7-4, då kändes det riktigt bra. Lördagens match mot Uppland var en måstematch, det såg så jäkla bra ut men när det var 10 sek. kvar slog dom in 5-4, sen var det godnatt. Sista matchen mot Östergötland fick vi stryk och SM var över för den här gången. MEN, jag har haft så jäkla roligt! Vilka urgulliga killar, jag är stolt över dom!
Här är några av dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0