1/14

En fjortondel, så stor lön har jag! Av vad undrar ni? Jo, av medellönen som de 196 mest belönade "maktpersoner" har här i gamla Svedala. Räknar man med den allra översta eliten bland företagsledare, politiker osv. då tjänar jag bara 1/50 av vad de har. Här ser ni en som måste kriga för brödfödan! Det slinker ner en och annan bit blodpudding, lite gröt och annan billig mat. Knösusarna måste däremot förbarma sig över gåslever odyl. Såg ni förresten "Kalla fakta"? Vidrigt! Jag funderar på att sluta med kött. Allvarligt alltså. Först rycker man fjädrarna av de stackars gässen, sen tvångsmatar man dom för att få en fin och stor lever!!! Och i SN läste jag att man bötfällt en man som slaktade kalkoner genom att klippa till dom i skallen. Så får man bara göra om det rör sig om enstaka djur. Är det fler måste man "avrätta" dom genom att hänga dom upp och ner, levande förstås, sedan doppar man dom med huvudet före i strömförande vatten!! Eller så kunde man gasa ihjäl dom....Människan, en barbar!

Kommentarer
Postat av: Marty

Alltså, jag förstår dig och jag förstår alla andra som väljer att avstå kött MEN det är ju så kävla gott en fredagkväll med en fläskfilé, klyftpotatis och en fet beasås. Det är vi väl överens om?

2009-02-05 @ 16:12:35
URL: http://www.metrobloggen.se/hundkast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0