Allergier.

Sitter och knåpar med förberedelser inför Distriktslags-SM. Lägger upp alla uppgifter på ett Exel-ark. Exel, vilket arbetsredskap det är, har gått kursen för länge sedan, är lite ringrostig men det tar sig vartefter. Just nu försöker jag att få ihop maten. Vi ska ha en träningshelg och en mini-turnering innan SM. Jag tillhör det lyckligt lottade som fått barn som klarat sig från allergier. Ja, Linnéa är ju lite allergisk mot nötter och därmed känslig för pollen och gräs. Eller är det tvärtom...ja ja. I år brottas jag med gluten, laktos, fisk&skaldjur, soja och jordnötter. Den ena kan äta, den andra inte, vad lätt det vore om det var samma unge. Just nu väntar jag på besked ang. jordnötter. I bekantskapskretsen har vi en flicka som är superallergisk mot jordnötter. Hon kan inte ens vara i samma rum som någon som ätit jordnötter. Hon fick ett allergianfall en gång när hennes mamma ätit en Snickers. På lunchen! Måste vara skitjobbigt, att vara på sin vakt jämt. Nej, dags för sängen, jobba i morgon, sedan bio med Monika. Maten förberedd och klar i kylen, toan städad, lägenheten nydammsugen. Herregud, vad jag håller på.....fan, måste upp tio minuter tidigare, måste hinna bädda.... ;)

Kommentarer
Postat av: Monika

Ja faan nu får Du skärpa Dig!

Det är ju inte kungen som ska komma. Att städa toan är okej men bädda behöver Du inte göra...för jag kommer ändå inte bädda åt Dig.

2009-02-11 @ 01:27:23
URL: http://axblock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0