Blodbrist.

Vet ni att det bara är 3 % av Sveriges befolkning som lämnar blod? Idag har jag bokat tid på Blodcentralen. Vi får se hur det blir, trodde att jag faktiskt inte var intressant eftersom jag nu håller till på "döhalvan". Som kvinna får man lämna blod tills man är 60, har några år kvar alltså. Egentligen är det jäkligt slappt att jag inte fått tummen ur tidigare, både pappa och syrran har lämnat i flera år. Det är som med donation, man vill jäkligt gärna ha men man är tveksam till att ge. Hur ställer jag mej då till donation? Jag tror ju inte på ett liv efter detta så det borde inte vara något att tveka om. Jag har t o m hämtat ett donationskort på jobbet, men jag har inte skrivit på ännu. Det som gör att jag tvekar är om jag skulle råka ut för något och bli medvetslös, skit om någon drar ur sladden så man inte får chansen att vara med längre. Då går ju liksom meningen med att donera bort på något sätt. De vill ju ha ens organ medans man är vid liv. Jag får ta ett steg i taget, först blodet sen donation!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0