I morgon har jag en stund för mej själv.

Det hör inte till vanligheterna att jag är ensam hemma en kväll. I morgon är en sådan. Anton ska till sporthallen och titta på handboll, Bertil åker till Oxelösund för att träffa sina fd. kollegor. Jag tror jag gör som förr i tiden! Köper ostkrokar, måste vara Cheese Doodles, inte Estrella, kryper upp i soffan , puffar till kuddarna och ser på en sån där riktigt tjejig kärleksfilm. Kevin Costner, Brad Pitt, Kurt Russel.....jag tar en sväng förbi videobutiken tror jag. Men fan, det är ju "Let´s Dance", kvällen är räddad!
När ungarna var små och hade lagt sej, då brukade jag se på film. Jag satt där i huset, om Bertil var borta över natten, då drog jag ner alla persienner, sprang runt och kollade så att alla dörrar var låsta. Det var inte så jäkla roligt att vara ensam helt plötsligt. När jag skulle gå och sova lockade inte den tomma sängen heller. Jag hämtade helt enkelt ungarna, kröp ner och somnade så gott till deras lugna andetag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0