Kloka föräldrar.

På mornarna när jag jobbar, är ju sjuk fortfarande, och sitter med gröten och SN, kommer det en pappa cyklandes med 2 små flickor. De kommer här utanför vid 6.15 ungefär. På väg till dagis och jobb. Pappan är så jäkla klok och pedagogisk. Hoppar alltid av cykel och går över gatan med sina tjejer. Nu är tydligen deras dag slut för jag ser dom på väg hemåt. Före jul, när vi hade snö, då gick han med flickorna. Jag kom ifatt dom en eftermiddag och kunde inte låta bli att berätta för dom att jag såg dom på mornarna. Pappan blev glad och förvånad över att få beröm det märktes. Flickorna lunkade på, den ena heter Linnea berättade hon och att det nästan alltid var pappan som hämtade och lämnade för mamman hade ett jobb som gjorde att hon kom hem sent.
När jag tänker tillbaka på tiden då mina barn var små, då ser jag tillbaka med tacksamhet. Vi behövde aldrig slita upp ungarna, jag jobbade bara kvällar. Anton har aldrig varit på dagis, vi har haft det hur bra som helst.

Kommentarer
Postat av: Anette

Den pappan må va stolt över din uppmärksamhet! Men det är tur att "vi pedagoger finns"! Krya på dej!

2009-02-04 @ 18:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0