Knutby.

Har sett första avsnittet av "Vägen hem", riktigt ruggigt. Man förvånas över att en klick människor kan ha en sån makt över andra. Jag förstår ju att det är människor som på ett eller annat sätt hamnat på kant med tillvaron. Sökande människor utan en stabil grund att stå på. Jag tänker på föräldrar som förlorat sina barn till sektliknande församlingar. Min farmor, Agda hette hon, tillhörde Filadelfia i hela sitt liv, något hon aldrig pratade om. Hon hade sin Gudstro, var nöjd med sitt slitsamma liv. Hon var en sann troende människa. Själv har jag gått ur kyrkan, tror inte på "en gubbe Gud" som en bekant en gång uttryckte sig. Är man död så är man, inte kommer man till varken himlen eller helvetet. Man lever sitt liv här på jorden, det gäller banne mej att göra det ordentligt också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0