Myndighetsröst.

Ringde till Monika idag, hon svarade så käckt och glatt. Jag ringde ju från "dolt nummer", från jobbet alltså, hon måste ju låta så jäkla hurtig om det ringer någon och vill erbjuda henne ett jobb. Jag önskar att jag ägde en tidning, då skulle jag anställa henne direkt! Nu jobbar jag ju med inkasso, kan bli lite svårt... På jobbet pratar jag med en massa folk, både trevliga och mindre trevliga. Jag har en sån där modern telefon som visar vem som ringer. Ja, inget foto på folk men jag ser telefonnumret. Ibland när det ringer mycket är jag väl inte riktigt på banan. Man kan bli ganska så trött på folk, de flesta vill ju berätta sitt livs historia, man är lika mycket kurator som inkassohandläggare. Förra veckan ringde det tidigt en morgon, aha, pappa eller mamma, jag svarade: Tjena hejsan! " Hallå, det här är Karl Karlsson, förvaltare åt Jan Jansson! Då ser jag, hans telefonnummer är tvärtom mot mina föräldrars........Ja, ja, vi är kompisar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0