År 2009 har börjat.

Låter inte klokt, jag kommer ihåg när jag var yngre, då tänkte jag att år 2000 kommer jag att vara 42 år. Nu är jag inne på mitt 51:a... Vilket inte alls känns i knoppen, det börjar kanske kännas i kroppen, om jag känner efter riktigt noga ..
Jo vars, det tar emot fortare nu, jag tycker trots allt ändå att jag hänger med hyggligt. Vad jag däremot känner skillnad på är att jag inte har ett dugg till övers för skitungar som dräller på stan! Gå hem med er! Vi kom med bussen från Oxelösund, klockan var halv 2, det var smockfullt med ungar som väntade på att bussen skulle vända och köra hem dom till Arnö - Oxle. Pang, en ölburk kommer farande och smäller in i bussen! Sånt har jag lite svårt att ta.. En kaxig kille med hela rumpan bar mitt i högen av likasinnade. Alltså, vad är det för fel på killar som visar hela arschlet?
Hamnvägen hemåt drällde av små taniga flickor i nylonstumpor och korta kjolar, de frös så de skakade. Jag har mer tyg i mina grytlappar än vad de har i sina kjolar!
Hemma igen kan jag bara konstatera att det är skönt att se 2 par skor i hallen, Anton och Emma är hemma, de sover och jag är tacksam att jag inte behöver oroa mej för var de håller hus. Hönsmamman har koll och går nu och lägger sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0