Härmapa.

Nu gör jag som många andra, jag lägger in ett recept.
Vi åt det här på Nyårsafton. Man gör iordning dagen innan, plättlätt!
Vi var 8 personer som käkade förrätt, varmrätt och efterrätt, så här mycket gjorde jag iordning till oss 8.

Grönpepparmarinerad fläskfilé                          (ingen smalmat.........)

3 st fileér ca 1.5 kg.

Sås:

100gr smör
4 msk Fransk senap
3 msk soya
5 dl grädde
3 msk grönpeppar i lag

Helstek fileérna, krydda med salt och peppar. Skär i skivor, forma till fileér igen, lägg dem tätt i en ugnsfast form.
Koka ihop såsen, låt koka en stund. Jag brukar trycka sönder grönpepparkornen i såsen.
Slå såsen över köttet, ställ kallt över natten eller till kvällen därpå. Grädda färdigt i ugn, 200 grader i 20 minuter. Klart!

Serveras med potatisgratäng, Hasselbackspotatis, klyftpotatis eller.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0