Jag är skeptisk.


Har laddat hela dan för "Såld på hus" på TV4+. En tävling mellan 2 mäklarpar, de skulle gissa vad en lägenhet och 2 st hus såldes för. Redan i inledningen kände jag mej tveksam. 4 personer i 30-årsåldern, " jag har faktiskt aldrig varit i Nyköping,  jag jobbar på Lidiiiingö....." Lägenheten som de skulle gissa priset på var här i mitt hus, på 12:e våningen. Näst högst upp, sa programledaren. Okej, här kommer 13 efter 12, inte 12 och sen 16. För huset är 16 våningar faktiskt!
Sen ojade man sig över utsikten, som var och är magnifik, man tyckte att vardagsrummet var litet, ok, 36 kvm kanske är litet för stockholmare. Dessutom tyckte man att det låg ocentralt, "det tar säkert 10 min till centrum" Det tar faktiskt 20 minuter att gå, det gör jag nästan varje dag. Som avslutning skulle man då gissa priset. Lag 1. trodde att lägenheten gick för 855 000kr, Lag 2. trodde 1 300 000kr, lägenheten gick för 2 100 000kr.....
Jag lovar att aldrig mer titta på det programmet, åk hem till Lidiiiingö, lycka till nu när proppen gått ur fastighetsmarknaden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0