Kontrakt.

Läste just min innebandymamma-kompis Monika´s blogg http://axblock.blogg.se. Skulle egentligen kommentera det här på hennes inlägg men det blir för långt, alltså skriver jag ett eget. Hon har ett muntligt kontrakt med sin kompis, vad som gäller om en av dom inte kan ta vara på sig själv.
När kära Karin, min svärmor levde, lovade jag henne att se till så hon inte blev liggande på någon långvårdsavdelning. Hur jag skulle lösa det vet jag inte men jag slapp ta beslutet, hon somnade in efter 4 dagars medvetslöshet.
För några månader sedan var vi på promenad runt Nävsjön, mina svågrar och svägerskor, Bertil och jag.
Vi pratade om allt möjligt, bl a om att bli gammal och skröplig. Min svägerska Lillan, en cool kvinna, sa:
"Anette, du måste lova att inte släpa ut mej på stan om jag blir skruttig!" Hon är min äldsta svägerska, 4 år yngre än min mamma. " Jag vill inte bli uppvisad med pläd om benen, kanske sned i ansiktet av någon stroke" Vi skrattade åt det då men det är allvarliga saker. Jag jobbar mitt emot äldreboendet St Anna, jag ser dagligen personal som är ute med sina boende. Jag tycker det är bra men om man vänder på det och tänker och tycker som min svägerska då vete sjutton....

Kommentarer
Postat av: Monika

Tänkvärt...

Från de ena till det andra; När ska vi gå på bio?

2009-01-16 @ 11:38:06
URL: http://axblock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0