På bättre humör.

Begravningen är över, det gick bra om man kan säga så om begravningar. Det var en borglig begravning och jag som inte längre är med i svenska kyrkan föredrar faktiskt såna. Det blir ljusare och lättare, Kjell´s barnbarn var med, det blir en annan stämning då. Efter farmor Karin´s begravning är jag allergisk mot kyrkliga. Det slumpade sig så att Karin begravdes fredagen innan Domsöndagen. Prästen, en känd sådan med gott rykte, orerade om att vi ofrälse minsann skulle få sona våra synder..... mycket besviken lämnade jag Bärbo kyrka. Ärligt kan jag säga att jag tycker han förstörde hela tillställningen.

Nu är jag hemma, orkade inte riktigt mobilisera krafter att åka tillbaka till inkassokrav och dåliga betalare. Med posten idag kom ett tackkort från Johan och Johanna, äntligen fick man ett kort av lilla Selma. Det meddelades att hon snart växt i Onyx-tröjan. Det räddade lite av min dag, känner mej inte fullt så låg längre.
Nu ska jag koka mej en kopp te och krypa ner under filten i soffan. Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0