5,2 kg.

Ingen nyfödd bebis, inte heller vikten på någon nyfångad fisk utan 5,2 kg prima hemlagad lasagne! Med bechamelsås!
Dessa 5,2 kg lasagne ska förtäras på Anton´s jobb i morgon. Enligt rykten ska 5 personer och Anton sätta i sig hela klabbet.... I ett svagt ögonblick lovade jag Anton att laga lasagne till honom och grabbarna på KlaraGo, idag var det alltså dags. Jag har verkligen lagt ner min själ i anrättningen, köpt riktig parmesanost på Ostboden, gjort pizzasallad av färsk vitkål... herregud vad jag curlar.... Bertil undade när jag skulle komma till hans jobb och laga mat.....

Om ni ska flyga från Skavsta i morgon och ser ett gäng proppmätta killar i 25-30-årsåldern som drar benen efter sig och dessutom stinker vitlök ( jag har haft i 3 hela vitlökar, fniss ) då har dom satt i sig hela lasset!

Kommentarer
Postat av: Sudden

Hej o tack!

Nu ska jag dra och käka smörgåstårta hos Fia's moster som fyller 50. Skönt med dagar då en småbarnsförälder slipper tänka på måltider. Vet inte om jag kan tacka nog men har försökt att packa i ordning en liten låda med "gifts". Hörde att du hade lite kvar från förra sommaren. Om inte annat kan du skänka bort vid tillfällen.

// Sudden

2009-07-01 @ 16:12:14
Postat av: Anette

Sudden, om du läser det här, att göra mat till ett gäng trevliga och hyggliga killar "kostar" så lite, jag gör det gärna! Tack så mycket för "kartongen"!

2009-07-01 @ 16:58:52
URL: http://tette1958.blogg.se/
Postat av: Sudden

Anette, det var det minsta jag/vi kunde ge tillbaka!

2009-07-02 @ 10:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0