Semester.

Skäms nästan för att säga det: Nu vill jag ha SEMESTER! Speciellt efter att ha varit ledig i 5 dagar.... men det känns att man börjar närma sig ledighet. I fikarummet hör man vad folk ska göra, hur länge de ska vara lediga osv. Många ska ha sk. Hemester, dvs. semester på hemmaplan. Ett nytt begrepp skapat tack vare lågkonjunkturen. Det är inte så tokigt det heller. Jag tycker att jag får ut mer av min ledighet om jag sticker iväg några dar och sen är hemma resten av tiden. Känns som att man gör mer om man tar dagsutflykter. I sommar ska vi dra ett par dagar till Dalarna med hojarna, det blir en och annan cykeltur runt i trakterna, en och annan fest ska hinnas med innan det är dags att gå tillbaka till jobbet. Men som sagt FÖRST ska jag ha semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0