Duktiga Annika tror jag att det heter.

När man vänder ut och in på sig själv, alltid ställer upp för andra, har sitt hem i tipptopp, tränar, är smal, går på alla föräldramöten..... listan kan göras hur lång som helst. Jag har varit så en gång i tiden, höll på att städa ut min familj bl a. Önskade att folk skulle gå hem så jag fick dammsuga. Jag började jobba dagtid när Anton började skolan. När familjen gjorde saker på helgerna var jag hemma och städade. Jag har fortfarande en del nojor men jag bättrar mej. Jag har lovat mej själv att tänka mer på vad jag tycker är roligt. Innebandy tex. Att sticka är också avkopplande. Jag har det bra, jag har inga små barn längre, en förstående gubbe, vi bor bra, jag har jobb, goda vänner, jag har det så jäkla bra! Och jag säger "Nej" oftare, det är svårt men det går. Man får trycka ner det dåliga samvetet. Lära sej att inte bli tagen för given. Lära andra att det inte alltid är jag som ska fixa saker.

Kommentarer
Postat av: Monika

Att säga "nej" är svårt...Speciellt när saker och ting är roliga. Det tråkiga är att tom. det roliga kan bli tungt och för mycket ibland. Därför måste man säga nej...för att överleva. Och Du...Du är för bra för att tas förgiven!

2009-03-22 @ 18:12:26
URL: http://axblock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0