E-legitimation

Försökte logga in på www.skatteverket.se för att se hur det blir med deklarationen i år. Tjänsten ur funktion, tekniskt fel, nähä! Vem är förvånad, myndigheten vill inte veta av oss medborgare längre. Vi får ringa 0771- eller 020-nummer, blir slussade runt medan en vänlig röst upplyser oss om att vi är nr. 152 som administreras av 42 handläggare.... efter en halvtimme ger man upp. Tack och lova att man har lite datakunskap och klarar av att söka information på nätet. Jag tänker på mina föräldrar, pappa klarar sig hyfsat men jag vet inte om mamma ens kan starta en dator. Snart kan man ju inte ens gå och hämta ut pengar i bankomaten. Jag tror det är för att det inte finns några kvar, det mesta har gått till bonusar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0