"Män som hatar kvinnor"

Med höga förväntningar intog jag bion. Skulle filmen vara lika bra som boken? Skulle jag tycka att de valt rätt personer, jag har ju min bild i huvudet hur de ser ut. Nu tycker jag inte att filmen var lika bra som boken, den var absolut inte dålig men jag tycker att den var lite seg, jag hade förväntat mej mer. Man hade missat för mycket av redaktionsarbetet på Millenium, man hade helt uteslutit förhållandet mellan Blomkvist och Erika, upptäckten av Harriet i Australien och hennes återkomst kändes forcerad.
Lisbeth = Rapace, klockren, jädrar vilken kropp! Hon var så bra.
Blomkvist = Nyqvist, han har varit med för mycket, jag såg bara hans karaktäristiska blinkningar med ögonen, han var småfet, min bild av Blomkvist är helt annan....
Bjurman = nu måste man hata Peter Andersson, fy fan, vilken äcklig typ.
Nu väntar jag med spänning på fortsättningen, så man kan säga att man läst boken, sett filmen, lyssnat på ljudboken, följt TV-serien. Jag har en känsla av att man kommer att suga ut så mycket man bara kan ur trilogin och någonstans på vägen kommer man att tappa tråden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0