Hur länge lever en dator?

Fick telefon från Linnea i Göteborg, hennes dator har gått hädan. Vi har ju betalat datorn så nu har jag letat fram kvittot. Den är inköpt den 20 okt. 2006. Nu undrar jag hur länge en dator lever? Tycker nog att den borde ha en längre livslängd än 2,5 år. Jag får koppla på myndighetsrösten och börja ringa. Kanske kolla konsumentköplagen, kort sagt läsa på lite och vara jäkligt obekväm....förresten, jag kollar med Monika, har för mej att hon drev personalen på ett nyetablerat företag halvt från vettet när hon reklamerade dotterns mobil. Tips mottages tacksamt!


Nu har jag kollat konsumentköplagen:

Från och med den 1 april 2005 är den yttersta tidsgränsen för att klaga på en vara tre år efter köpet. Det gäller varor som du köpt den 1 april eller senare. För varor som du köpt före detta datum gäller två års reklamationstid.

Stärkt av detta laddar jag inför morgondagen. God natt!

Kommentarer
Postat av: Monika

På dom bara...och nämn gärna firman med namn här på bloggen. Det gör susen! Ingen företag vill ha taskig reklam och med "alla" våra läsare har vi en vansinnig makt. Nästan lika stor som kvällstidningarna och Plus. Kör bara....

2009-05-15 @ 00:17:09
URL: http://axblock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0